sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Arkikuvia 16/52

VIIKKO 16

"Arkikakkulat!

Kessit!

Minulla on kahdet silmälasit; toiset ovat arkikäyttöön soveltuvat, ohuilla ja joustavilla sangoilla varustetut ja toiset "juhlavimpiin" hetkiin, muovisilla ja paksuilla kehyksillä.
Minun kroppani vastaa muuten kahden aikuisen kehoa, mutta pääni on tosi pieni! Joten silmälaseja on tosi vaikea löytää. Varsinkin nyt, kun kakkulamuoti on vain suurenemassa ja linssien koko aivan valtavan iso. Kekkoslasit ovat nyt in ja nehän eivät pikkupäiselle sovi.
Toisen haasteen silmälaseille tuo työni. Käytän päivittäin radiokuulosuojaimia ja silmälasien sangan on mahduttava suojaimen alle niin, ettei korva ole ihan puristuksissa sen ja silmälasin sangan välissä. Ja silmälasien on kestettävä kuulosuojainten paine, ettei rillit ihan vääntyile miten sattuu. Ja kyllähän tämä arkinen kotielämäkin luo haastavat olosuhteet silmälaseille. Joten joustavat sangat ovat tarpeen!
Nämä arkilasini ovat Guessin lastenmallistosta. Minun onnekseni, lastenmallistoon on tullut teineille suunniteltuja kehysmallistoja. Niistä tämä viittäkymmentä ikävuottaan vääjäämättä lähestyvä "teini", löysi nämä metallihohtoiset, vaaleanpunaiset sangat, joita koristaa vielä ihana käärmekuosi.
Molemmat silmälasini olen löytänyt Kangasalan Instrumentariumista. Tämä ei ole mikään maksettu mainos, vaan ihan vilpitön maininta. Olen saanut todella hyvää palvelua siellä pienen pääni kanssa! Aion käydä siellä jatkossakin rilliostoksilla.

"Juhlakakkulat!"

Kukkit!
Juhlavammat lasini asetan nenälle, kun täytyy saada katseeseen hieman särmää. En olisi koskaan uskonut löytäväni kasvoihini sopivia tummia ja paksusankaisia rillejä. Ennen näitä kaunokaisia, joissa on hieman sellaista fiftarimeininkiä. Nämä ovat olleet minulla jo useamman vuoden ja pidän niistä edelleen kovasti! Joskus käytän piilareitakin, mutta tosi, tosi harvoin.
 Mutta, että tälläistä rillipirun elämää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti