lauantai 13. kesäkuuta 2020

Rakkautta ja maan antimia 6-vuotta!



Niin siinä sitten vain pääsi käymään, että olen pitänyt tätä blogia jo 6 -vuotta! Minulla oli alunperin tarkoitus, että olisin postannut vain omavaraisuudesta ja siihen liittyvistä asioista. Mutta äkkiä minulle kävi selväksi, että en pysty olemaan niin yksipuolinen, koska maailmassa on niin paljon mielenkiintoisia asioita joista kirjoittaa!


Blogin kirjoittaminen on ollut alusta saakka minulle rakas harrastus. Samalla se on minun päiväkirjani ja reseptiluetteloni. Monesti kun Beiben kanssa jutellaan, että koskas se ja se tapahtui, niin tarkistan blogista. Kätevää!


Blogi on ollut minulle hyvä muistutus siitä, että kuinka ihanaa, juuri minulle sopivaa elämää minä elän. Viime vuosien vaikeina uupumisen aikoina, vanhojen kirjoitusteni pariin olen palannut useaan otteeseen ja se on ollut eheyttävää. Huomata, että ei kaikki olekaan ollut niin huonosti, ainakaan omassa elinpiirissäni kotona ja läheisten kanssa.

Mauri kyttää oravaa!

Blogin pitäminen on myös kehittänyt minua kirjoittajana, tarinankertojana, ruokareseptien kehittäjänä, valokuuvaajana ja opettanut digitaitoja. Ei huono harrastus lainkaan!


Blogin nimi syntyi aikoinaan siitä, kun olimme Beiben kanssa jäämässä vuorotteluvapaalle. Olimme anoneet vuoden mittaista vapaata molemmat, minkä aioimme pitää kahdessa osassa. Työkaverit taivastelivat, että miten te tulette pärjäämään taloudellisesti, kun tulonne putoavat niin rajusti. Vastasin, että me eletään rakkaudesta ja maan antimista. Niinpä tästä lausahduksesta tuli ihan lentävä lause ja se on mielestäni yhä edelleen hyvä nimi blogilleni!


Ensimmäinen postaukseni oli "Tarinoita päivistä, jotka aina loppuvat kesken!" . En osannut käyttää bloggeria ja teksti hyppi mihin sattui. Kuvien lataaminen oli vaikeaa ja outoa! Kaiken teknisien ongelmien lisäksi tuntui ihan kamalalta antaa niin iso pala itsestään muiden luettavaksi. Jännitti kaikki negatiivinen palaute ja se, että lytätäänkö minut raa'assa blogimaailmassa ihan lyttyyn!


Nämä olivat kuitenkin turhia huolia. Livahdin kuin kala veteen blogimaailmaan! Olen saanut monta hyvää blogiystävää, vaikka heitä kaikkia en ole edes livenä nähnyt. Olen löytänyt myös monta mielenkiintoista blogia, monista eri aihealueista. Ja se negatiivinen palautekin on jäänyt ihan olemattomaksi!


Blogini ei seuraajamäärillä leveile! Mutta nykyään päivittäin lukijoita käy useita satoja. Seuraajaksi ryhtyminen taitaa olla vähän "mennyttä elämää".
En ole myöskään ollut mitenkään ahkera kaupallisissa yhteistöissä. Olen tehnyt niitä tasan kaksi; toisen Elukkamanian kanssa ja toisen työnantajani Atrian kanssa. Molemmat yhteistyöt olivat itse ehdottamiani ja minulle ei ole minkään tahon puolesta yhteistöitä tarjottu. Ei sillä, etteikö minua yhteistyöt kiinnostavien tahojen kanssa houkuttelisi. Mutta ilmeisesti yhtäkään kaupallista tahoa ei omavaraisuus aiheena kiinnosta! Vaikka se ei ole ainut aihe mistä kirjoitan, koska käymme museoissa, lähimatkailemme, olemme nykyään isovanhempia, meillä on paljon eläimiä, harrastamme luontoa, kalastusta, metsästystä, elokuvia, musiikkia, ruoka näyttelee isoa osaa elämässämme, jne jne.
En ole ollut myöskään ahkera pitämään blogiarvontoja ja sitä kautta "kalastellut" seuraajia ja lukijoita. Joten oma blogini on pysynyt tälläisenä keskinkertaisen kokoisena.


En ole myöskään kuuluisuutta ja kunniaa niittänyt blogillani, vaikka joitakin kivoja juttuja on eteen sattunut. Minua on haastateltu opiskelijaradioon, omavaraisuudesta tehtävää gradua varten ja kerran jopa paikallislehteen. Porin paikallislehteen, ei meidän! 😂 Mutta kaikki kivoja juttuja, missä on ollut kunnia olla mukana ja saada auttaa!
Vaikka blogini onkin tälläinen mikä on, on ollut hauskaa, että joissakin tilanteissa minut on tunnistettu blogini kautta. Tai minulle on alettu kertomaan jotain juttua minun postauksestani, tietämättä että juuri minä olen sen kirjoituksen takana!


Paljon on mahtunut  kuuteen vuoteen tapahtumia! Nykyään blogissa on vanhojen aiheiden lisäksi postauksia meille niin rakkaista lapsenlapsista ja minun opiskelustani luontoalalla. Ne silti kuuluvat aiheiltaan blogini alkuperäiseen ajatukseen; postata meillä kotona tapahtuvista asioista ja sellaisista jutuista, mitkä ovat minulle ja Beibelle tärkeitä, sekä rakkaita. Elämästä iloineen ja suruineen!


Postausten luonne ei tule jatkossakaan muuttumaan. Elämäntilanne on sellainen, että se on syventynyt entisestään kohti luontoa ja omavaraistelu tulee jatkumaan. Aiomme tehdä pieniä lähimatkailureissuja ja ehkä jokusen hieman pidemmänkin kotimaanreissun kesällä "tiedätte kyllä minkä" hieman helpottaessa. Elämä on hyvää näin ja sitä ei ole tarvetta muuttaa!



Blogisynttäreiden kunniaksi ajattelin kuitenkin ryhdistäytyä ja pitää pienet arpajaiset! Kunnioittakseni niitä jotka ovat seuraajina jaksaneet  nämä vuodet "roikkua", blogiani seuraavat ja seuraajiksi ryhtyvät saavat kaksi arpaa. Muut vain yhden! 😊 Pakko ei siis ole alkaa seuraamaan, koska voittoon ei sitten loppupeleissä tarvitse kuin yhden arvan, jos onni suo!
 Muistakaa mainita, monellako arvalla osallistutte!
Mutta olisi tosi kivaa, jos seuraajalaskurin lukema vähän ylöspäin nytkähtäisi! Seuraajaksi pääset blogin oikeassa reunassa olevasta "Lukijat" -kohdasta klikkaamalla "Lue".


Vaikka olen Instagramissa ja Facebookissakin nykyään, niissä arvontaan EI voi osallistua. Ainoastaan täällä blogissa kommentoimalla. Olisi kiva kuulla kommentissasi, jos sinulla on jokin muisto, palaute, mielipide tai muu sellainen koskien blogiani!



Palkintona on minun itse tekemiäni juttuja; nokkos- ja oliiviöljysaippuat, koivuntuohesta tehty huosain eli sellainen, jolla voi pestä kattiloita, patoja tms. ja kierrätyskankaasta ommeltu siivous- tai pesuliina. Kaikki sellaisia, mitä voi käyttää ja hävittää luontoa rasittamatta, vaikka kompostoimalla.
Voipi olla, että teen vielä mukaan jotain pientä extraa!



Aikaa osallistua arvontaan on 13.6.-21.6. eli reilun viikon ajan. Voittajan julkaisen 22.6. tänne blogiin. Jos et ole jättänyt kommenttiin sähköpostiosoitettasi, käyhän kurkkimassa onko onni suosinut ja ota yhteyttä minuun. Minun säpo löytyy blogin oikeasta reunasta. Jos yhteystiedot on jätetty, pistän viestiä voittajalle sitä kautta.



Oikein paljon onnea arvontaan kaikille tasapuolisesti!

22 kommenttia:

  1. Muisto blogiisi liittyen: olit kertonut, että pidät blogia. Olit tyttäresi kanssa meillä kahvilla ja tuli blogista puhe, että kuinka paljon olet sinne jo kirjoitellut. Ihmettelin kovasti, kun minulla ei näkynyt kuin vain esimmäinen teksti. Kyllähän sitten muutkin tekstit löytyivät lopulta, kun tiesin etsiä niitä. Ihana blogi sulla ja päivittäin käyn tarkistamassa onko siihen tullut uusia kuulumisia. 😁

    VastaaPoista
  2. Hei,

    Minä seurailen rakkautta ja maan antimia -juttuja lähinnä instagramin puolella. Löysin tän sun aivan ihanan tilin joskus viime kesänä. Ajelin Kuhmalahdella ja se oli musta niin sympaattinen paikka, että aloin ihan googlaamaan ja sitä kautta päädyin seuraamaan. Sun stoorit on siellä parhaita! Erityisesti mieleen on jäänyt tältä keväältä karitsoiden syntyminen. Kiitos, kun jaat just näin aitoa sisältöä.

    Hyvää kesää <3 T. Janita

    VastaaPoista
  3. Olen jo jonkin aikaa seurannut blogiasi ja ihmettelen ja ihailen jatkuvasti energiaasi, positiivisuuttasi ja sita miten paljon saat aikaan! Ja naista kaikista kerrot mukavan leppealla otteella ja hauskasti. Mieleen ovat jaaneet erityisesti kaikki uudet kadentaidot, joita olet opetallut seka herkullisilta kuullostavat reseptisi. Kiitoksia upeasta blogista, nautin siita!

    VastaaPoista
  4. Tämä on eka kerta kun vierailen blogissasi, joten en vielä osaa oikein kommentoida mitään sisältöön liittyen. Vaikuttaa kivalta :) osallistuisin kuitenkin arvontaan! Hyvää kesää!

    VastaaPoista
  5. Lämpimät onnittelut 6-vuotiaalle!
    Olen seurannut blogiasi jo jonkin aikaa. Aina en ehdi kommentoimaan, vaikka postaukset luenkin. Pidän elämänmakuisesta tyylistäsi ja rehellisyydestäsi. Kuvitat tarinasi kivasti. Blogiasi seuraamalla olen oppinut paljon uutta niin eläimistä kuin ihmisistäkin. Monta kivaa reseptiäkin olen blogistasi käyttööni napannut.
    Toivotan sinulle mukavaa kesää ja kivoja postauksia vastedeskin!

    VastaaPoista
  6. Kahdella arvalla mukana. Oijoi, kuusi vuotta blogia, onnea, se on hieno saavutus kyllä! Minä olen tällainen hiljainen taustahäärääjä, mutta olen tykännyt blogiasi säännöllisen epäsäännöllisesti lukea. Joku semmoinen rehellisyys ja aitous ja positiivisuus sinun jutuista loistaa ja tykkään että paljon kuvia ja kuulumisia, luontoa ja eläimiä, omavaraisuutta yms arvostan kun itse en yhtään sellainen ole :D Erityisihanaa nytkun arvontapalkinnotkin itsetekemiäsi <3 Kiitos kun jaksat kirjoittaa ja toivottavasti mahdollisimman pitkään jatkuu blogisi. kaljukeiju@gmail.com

    VastaaPoista
  7. Aika mennä hurahtaa mukavan harrastuksen parissa. Hyviä ajatuksia ja monenlaista toimintaa on näiden vuosien aikana blogissa ollut. Olen välillä käynyt täällä, mutta liityin lukijaksi jo jokin aikaa sitten. Tuo lehmän kuva kiinnitti huomion.
    Mukana arvonnassa siis kahdella arvalla.

    VastaaPoista
  8. Onnea 6-vuotiaalle blogille, jota olen tainnut seurata aika lailla alkumetreiltä saakka! En muista, mikä minut blogiisi toi, ehkä tulin "vastavierailulle" tai jotain. Joku siinä rennossa, rehellisessä ja touhukkaassa tyylissä kiinnosti ja jäin seuraamaan. Jotenkin tuntuu, että tunnen sinut kuin hyvän kaverin, vaikka ei olla koskaan livenä edes tavattu!

    Tykkään blogistasi ja sinusta ihmisenä tosi paljon. Ihailen (ja vähän ehkä kadehdinkin) loputonta positiivisuuttasi, intoasi kokeilla kaikenlaista, valtavan laajaa osaamistasi monissa asioissa, mahtavaa puutarhaasi, suloisia eläimiänne, ihqua Beibeäsi... Kiitän neuvoistasi, joita olet kaiken touhun keskellä antanut. Ja olen iloinen, että ET tee kaupallista yhteistyötä!!

    Toivottelen monia lisävuosia blogillesi ja osallistun tietty arvontaankin kahdella arvalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti vielä sanomani, että blogin nimi on tosi hyvä ja osuva!

      Poista
  9. Onnee 6-vuotiaalle blogille! Jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
  10. Vasta äskettäin tänne löysin joten muistoja ei ole vielä syntynyt. Itsellä on ainakin edelleen tapana heti kirjautua seuraajaksi, se on Bloggerin parhaita puolia alustana. Mukana kahdella arvalla siis!

    VastaaPoista
  11. Onnea 6-vuotiaalle. Olen seurannut blogiasi varmaan alusta asti. Kaikki jutut kiinnostaa mutta etenkin eläimet sekä omavaraistelu. Liityin lukijaksi ( jos osasin oikein), siis 2 arpaa.

    VastaaPoista
  12. Onnittelut 6 vuotiaalle blogille. Olen jo jonkin aikaa lukenut sitä.Kuukunasta on kiva kuulla,kun itsellä saman ikäinen lapsenlapsi ja omavaraistelusta kiva lukea.Kahdella arvalla mukana arvonnassa ☺

    VastaaPoista
  13. Onnea 6-vuotiaalle!! Minusta on kivaa ettei blogissasi ole "tuotesijoittelua" eikä mainoksia, toivottavasti asia pysyykin niin! Aihepiirit ovat mielenkiintoisia ja tykkään tavastasi kertoa elämästä.

    VastaaPoista
  14. Onnea eskarilaiselle!!
    Minä en nyt niin piittaa niistä arvonnoista, mutta olen toki tietenkin mukana kantiksena. =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis piittaan toki kovinkin noista arvottavista, mutta yleisesti en ole mikään voittaja-tyyppi.... Olipa nyt tyhmä sanavalinta tuossa edellisessä.

      Ähh!! Kyllä sinä tiedät.

      Poista
  15. Onnittelut 6-vuotiaalle! Olen lukijana ihastellut elämäntyyliänne ja moninaisia käytännön taitojanne. Hehkuun rakastuin heti ja iloitsen kun näen miten hyvin kotieläimiä kohdellaan. Täällä on mukava tunnelma. Ihana arpajaispalkinto, osallistun kahdella lipukkeella!

    VastaaPoista
  16. Blogille synttärionnittelut :-) Täällä on aina kiva käydä lukemassa.

    VastaaPoista
  17. Paljon Onnea!
    Voi tietysti luen blogia, koska aihepiiri on niin mielenkiintoinen. Itelläkin oli joskus tapana kasvattaa yhtä ja toista ja halu ois nytkin kova, mutta ei voi.
    Mulla lukee että lopeta seuraaminen, niin oon joskus onnistunut liittymään seuraajaksi. Nykyisin se on ollut vaikeaa, kun ei vaan onnistu liittymään, mutta kun kopioi osoitteen lukuluetteloon, niin näkyy sivulla se postaus.
    Oikein hienoa Juhannusta teille!

    VastaaPoista
  18. Onnea! Omavaraisuus kiinnostaa, vinkkejä etsin, kun itsellä vasta aika alussa. Kauniit kuvat blogissasi plussaa. 1 arpa.
    -minttu47-
    minttu47@gmail.com

    VastaaPoista
  19. Onnittelut blogille! Meilläkin on yksi 6-vuotias :). Yksi arpa, kiitos! Itse tekeminen, kaikenlainen kasvattaminen ja eläimet on blogissasi se, mikä saa tänne aina tulemaan.
    Hiisukas (hiisukas(at)gmail.com)

    VastaaPoista