![]() |
| Valmiita vaahtokarkkitikkareita! |
Ja niin me niitä tehtiinkin sitten ja hyvin onnistuin jo kokkailu Ompultakin. Kuukunahan on jo ihan mestari, mutta pikkusisko tulee hyvää vauhtia perässä. Olipa mukavaa puuhaa taas pitkästä aikaa!
![]() |
Vaahtokarkkitikkareihin tarvitset:
Aineosien määrät riippuvat ihan siitä, kuinka paljon tikkareita teet. |
![]() |
| Paloittele suklaa kippoon ja sulata se joko mikroaaltouunissa varovaisesti muutama sekunti kerrallaan tai vesihauteessa liedellä. |
![]() |
| Paina suolatikut varoivaisesti vaahtokarkkiin. |
![]() |
| Pöytää vasten tämä sujuu helposti. Tikku menee tosi helposti poikki. |
![]() |
| Tämä sujui hienosti myös Ompulta! |
![]() |
| Ta daa! |
![]() |
| Sitten tikkari kastetaan sulaan suklaaseen. |
![]() |
| Sitten sitä pyöräytetään strösselissä. |
![]() |
| Tikkarit laitetaan vaikkapa tarjottimelle, jossa on leivinpaperi päällä. Annetaan olla niin kauan, kuin suklaa on kovettunut. |
![]() |
| Ompulta sujui tämäkin! |
![]() |
| Hienosti menee! |
![]() |
| Koska oltiin malttamattomia, tuotiin tarjoitin ulos viileään ja siellä suklaa kovettuikin nopeasti ja päästiin maistelemaan. |
![]() |
| Hyviä tuli! |
Vaahtokarkkitikkareita oli mukavaa tehdä muksujen kanssa ja tämä sujui tosi kivasti myös Ompun kanssa, joka on 2,5-vuotias.
Nyt ollaankin oltu kaikki, mukuloita myöten koronassa ja karanteenissa. Mutta kyllä tämä tästä ja tautikin tuntuu jo taipuvan sopivasti viikonlopuksi.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja pysykäähän terveinä!













